You Are Here: Home » لژیون خانم ها » گزارش عملكرد لژيون ليدي جونز خانم زهره حسيني 96/05/27

گزارش عملكرد لژيون ليدي جونز خانم زهره حسيني 96/05/27

به نام قدرت مطلق الله

جمعه، لژیون لیدی جونز سرکار خانم زهره حسینی، در نمایندگی پارک طالقانی با دستور جلسه سیستم x, سیستم پاداش در امر تغذیه مورخ 96/5/27 رأس ساعت ۸: ۳۰ آغاز بکار نمود.

2aoji2pfpmexh3p6epq

خلاصه سخنان استاد راجع به دستور جلسه سیستم x, سیستم پاداش در امر تغذیه:

پاداش به چه معناست؟ پاداش را چه کسی دریافت می‌کند؟

پاداش می‌تواند هم مادی باشد هم معنوی، قابل‌دیدن باشد، یا در طولانی‌مدت به ما داده شود بستگی دارد ما برای چه چیزی پاداش می‌خواهیم.

سیستم x، سیستم تعادل بدن است، یعنی کسی که سیستم xاش خوب کار نمی‌کند تعادل ندارد کسی که غذایش را به‌موقع و سر ساعت نمی‌خورد سیستم x او از تعادل خارج می‌شود، یا کسی که غذایی که انتخاب کرده مختص او نیست احتیاج بدنش نیست سیستم xاش خوب کار نمی‌کند. کسانی‌که هیچ برنامه‌ای برای وعده‌های غذایی‌شان ندارند و باری به هر جهت عمل می‌کنند، هر وقت که احساس گرسنگی می‌کنند به فکر تدارک غذا می‌افتند، حتی زمانی برای تهیه غذا در نظر نمی‌گیرند، نمی‌توانند سیستم x متعادلی داشته باشند. مثال اگر غذایی برای جا افتادن ۲ ساعت زمان می‌برد آن‌ها این زمان را ازدست‌داده‌اند، اگر همان غذا را درست کنند غذایی غیرقابل‌مصرف و بی‌مزه می‌شود و اگر تصمیم بگیرند چیزی درست کنند که فقط سیر شوند قطعاً غذایی نمی‌شود که نیاز بدنشان است. باید اندیشید که آیا این غذا مورداستفاده بدن است؟ آیا این غذا پاداشی به ما می‌دهد؟ قطعاً خیر.

اگر سیستم x بدنمان دچار مشکل یا ناراحتی است باید درمان شود. مهم‌ترین چیزی که به این موضوع کمک می‌کند نظم است. باید متوجه اشتهای واقعی‌مان بشویم، یعنی چه موقع سیر می‌شویم، برای اینکه به زمان سیری برسیم باید خوب غذایمان را بجویم، زمان مناسب برای خوردن غذایمان را داشته باشیم (همه این مسائل زنجیروار به هم متصل هستند) تا متوجه اشتهای واقعی‌مان بشویم، نه اینکه یک روز از سر ولع و گرسنگی با ۲۰ لقمه سیر شویم و روز دیگر سر ساعت و به‌موقع غذا بخوریم و با ۱۵ لقمه سیر شویم.

حسی که برای درست کردن غذا داریم خیلی مهم است، حس اولین قوه به‌کارگیری عقل، عشق و ایمان است. حس و ارتباطی که در پی آن برقرار می‌شود ایمان را قوی، عشق را لبریز و عقل را به کار می‌اندازد. اگر حس آلوده باشد نمی‌تواند صداها و الهامات الهی دریافت کند فقط صداهای منفی را می‌شنود، چون حس آلوده است قضاوت، غیبت و…حس را آلوده می‌کند.

هنگامی‌که انسان در صراط مستقیم قدم برمی‌دارد آرام‌آرام از صداهای مخرب دور می‌شود، آن هنگام که وارد صراط مستقیم می‌شویم از فسق و فجور دور می‌شویم، ولی اگر از صراط مستقیم دور شویم. هر چیزی می‌تواند ما را به بیراهه ببرد. باید خیلی هوشیار بود، دریکی از نوشتارهای کنگره آمده: ما نمی‌توانیم بگوییم از امروز دیگر غیبت نمی‌کنم، ولی دروغ میگویم یا دزدی می‌کنم و بعداً روی این مسائل کار می‌کنم اصلاً نمی‌شود. حتی اگر بخواهید که کار ضد ارزش نکنید باز در صراط مستقیم هستید.

در بحث تغذیه هم همین‌طور است وقتی شما مطمئن هستیم و می‌دانید که غذایی چرب است یا نیاز بدنتان نیست که آن را بخورید و فقط هوس است ولی بااین‌وجود می‌خورید، یا فکر می‌کنید حال زمان‌دارم که به وزن متعادل برسم، این کار اشتباه محض است، از فرصت و لژیونی که دارید استفاده کنید، اگر با استفاده از آموزش‌های لژیون نتوانستید به هوستان غلبه کنید چطور ممکن است خودتان به‌تنهایی بتوانید، این نیروها مخرب خیلی قوی را شکست دهید. اختیار اندام و جسممان در دست خودمان است باید هوشیار بود. من هم که یک کمک راهنما هستم مطمئنم اگر هوشیار نباشم از صراط مستقیم و تعادل خارج‌شده و اضافه‌وزن خواهم داشت و به این آسانی نمی‌توانم متعادل شوم.

مشارکت: سیستم x ما بسیار هوشمند است. مثال اگر ساعت و مقدار غذایمان را تثبیت و منظم کنیم در هنگام گرسنگی سلول‌های بدن سبد تغذیه خود را آورده و منتظر پر شدن جیره روزانه‌شان می‌شوند، اگر غذایی که می‌خوریم سروقت و به‌اندازه باشد، سبد آن‌ها به‌اندازه ظرفیتشان پر می‌شود و صرف سوخت‌وساز بدن می‌شود، اما اگر سر موقع غذا نخوریم سبدی وجود ندارد که مواد غذایی را دریافت کند و آن‌ها روی سلول‌ها انباشته می‌شوند، یا اگر با ولع غذا بخوریم سبدها لبریز شده و مواد روی سلول‌ها می‌ریزد صرف سوخت‌وساز نمی‌شود و به چربی‌های اضافه تبدیل می‌گردد و سیستم x از تعادل خارج می‌شود.

استاد: همه ما اگر دقیق به خودمان دقت کنیم می‌توانیم مشکلاتمان را پیدا کنیم، این موضوع خیلی مهم است کسی که بداند مشکلش چیست نیمی از راه را رفته است. شما فکر کنید خانه‌ای به‌هم‌ریخته و شلوغ دارید و در این حین برای شما مهمان بیاید ساده‌ترین راه‌حلی که به نظر شما می‌رسد این است که به‌سرعت همه وسایل را جمع کرده و در کمد قرار دهید و آشغال‌ها را زیر فرش یا مبل بزنید، جاهای که جلوی چشم مهمان است تمیز کنید، که خانه مرتب و تمیز دیده شود. جالب اینجاست که مهمان از منزل تمیز و مرتبی که دارید، تعریف هم بکند، این موضوع برای خود فرد خیلی آزاردهنده است، چون او می‌داند چه خبر است و میهمان از کمد و زیر فرش و…اطلاعی ندارد و از من تعریف می‌کند.

مثال همانند کسانی که اضافه‌وزن دارند. آن‌ها با پوشیدن لباس‌های تنگ سعی در خوش‌اندام جلوه دادن خود می‌کنند و دیگران هم از اندام متناسب آن‌ها تعریف می‌کنند، اما خود فرد می‌داند که چه خبر است.

من معتقدم یک انسان باید ازلحاظ سلامتی، اندام، لباس پوشیدن، عطر و… متعادل باشد وقتی چیزی اساسی درست‌شده باشد باعث لذت فرد می‌شود، و این همان سیستم پاداش است.

یکی از علت‌هایی که می‌گوییم بدن نباید گرسنه باشد، این است که مقداری از خوراکی که بدن دریافت می‌کند صرف سوخت‌وسازش می‌شود. بدنی که گرسنه است هر غذایی که دریافت می‌کند، حتی به مقدار کم، به‌صورت کالری ذخیره می‌کند، زیرا ولع دارد، اما اگر به‌موقع و به‌اندازه غذا مصرف کنید و بدن را گرسنه نگه ندارید به مقدار نیازش ذخیره می‌کند، زیرا بدن هوشمند است نمی‌خواهد کم بیاورد به همین دلیل است که حتی اگر کم بخورید بازهم اضافه‌وزن دارید چون برای سوخت‌وساز چیزی نداریم که در بدن بسوزد همه را ذخیره کرده است، وقتی عصبی یا خشمگین هستید چیزی نخورید، چون انرژی صرف سوخت‌وساز بدن نمی‌شود، اگر ما بدانیم کسی که ما را خشمگین می‌کند متوجه کاری که می‌کند نیست و رفتارش از روی جهل وعدم آموزش است، دیگر خشمگین نمی‌شویم.

ما در زندگی نتیجه اعمال خود را می‌بینیم چاقی و اضافه‌وزن نتیجه اعمال خودمان است نه دیگران. ما با آموزش در حال یادگیری شیوه درست تغذیه هستیم.

مشارکت: قبل از شروع سفر جونز برای فرزندانم تنقلات غیرمفید و کم‌ارزش تهیه می‌کردم، اما اکنون بعد از دریافت آموزش‌های کنگره و لژیون جونز توانستم تغذیه و ذائقه آن‌ها را آرام‌آرام تغییر دهم و خوراکی‌های مفید را جایگزین مواد کم‌ارزش و ضد ارزش نمودم.

استاد: باید هوشیارانه ذائقه و تغذیهٔ فرزندانمان را تغییر دهیم، اگر تغییر ذائقه‌شان از روی ترس باشد درست نیست، وقتی دور از چشمان ما باشند، یا بزرگ شوند به سمت خوراکی‌های ناسالم می‌روند، باید تغییر ذائقه از روی آموزش و اطلاعات صحیحی باشد که به آن‌ها می‌دهیم. سعی کنید غذاهای فست فودی که کودکان دوست دارند را خودتان با شیوه‌های درست و با مواد سالم و مفید درست کنید البته به‌ندرت استفاده کنید تا جذب غذای فوری نشوند.

مشارکت: همسر من غذاهای سرخ‌کردنی و پرکالری خیلی دوست داشت با آموزشی که در لژیون گرفتم. توانستم شیوه طبخ غذاهایم را تصحیح کرده و اکنون به گونهٔ غذا را تهیه می‌کنم که علاوه بر طعم و مزهٔ خوبی دارد، سلامت و مفید نیز هست و به‌مرورزمان توانسته‌ام ذائقه ایشان را تغییر دهم.

استاد: برای طبخ سالم غذاها و تغییر ذائقه خانواده نباید جنگید باید درایت داشت و به‌مرور انجام داد.

نتیجه کار مهم است تا خودمان در شرایط ایده‌آل نباشیم دیگران از شیوه صحیح تغذیه ما تبعیت نمی‌کنند. عشق و محبت واقعی را بیابید و درست معنی کنید.

دستور جلسه هفتگی: مثلث احتراق (نقش ورزش‌های هوازی و مؤثر در کاهش وزن)

تکلیف جلسه آینده لژیون: نوشتار سی دی (آماده بودن همهٔ اعضاء راجع به دستور جلسه و سی دی هفته)

ضبط گزارش: مسافر لیدی جونز خانم ملیحه

تایپ، ویرایش: مسافر لیدی جونز خانم مریم

ثبت گزارش: مسافر لیدی جونز خانم زری

About The Author

Number of Entries : 749

Comments (2)

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top