You Are Here: Home » لژیون آقایان » گزارش عملکرد لژیون آقایان مورخ 96.02.01

گزارش عملکرد لژیون آقایان مورخ 96.02.01

به نام خدا

j951206

جلسه این هفته لژیون لیدی جونز آقایان رأس ساعت 8:00 با استادی آقای رضا و با دستور جلسه ” آداب غذاخوردن،تعادل وبی تعادلی ” در تاریخ 01/02/96  برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
تعادل داشتن در غذا خوردن یعنی نه زیاده روی و نه کم خوری داشته باشم، زیاده روی باعث چاقی شده و کمتر از حد غذا خوردن باعث ضعف خواهد شد، بنابراین در میزان مصرف مواد غذایی باید حتما تعادل را در نظر داشته باشیم، علاوه بر آن در نوع مواد غذایی که مصرف می کنیم هم باید تعادل داشته و از همه انواع آن ها به میزان لازم استفاده کنیم،و نباید از یک نوع خاص مواد غذایی استفاده کنم، یک معادله در جهان بینی داریم بنام معادله عملکرد،و در  آغازنامه هم بنام معادله ورودی خروجی ذکر شده، اگر ورودی کالری بیشتر باشد، دچار چاقی  خواهیم شد و بالعکس و در صورتی دچار تعادل خواهم شد که ورودی و خروجی را ثابت نگه داریم، تفاوت ما با سایری این است که به حس خودمان و بدن مان اعتماد می کنیم و چارچوب خاصی در نظر نمی گیریم، مثلا اگر زیاد قند مصرف کنیم بدن به تعادل خواهد رسید،حتی  اگر بدن حس کند که ممکن است آب به بدن نرسد، آب را سریع دفع نخواهد کرد و این هوشمندی در مورد مواد غذایی هم وجود دارد و بدن مطابق با شرایط موجود خودش را تنظیم می کند.
تعادل در مسایل دیگری مثل خواب و ورزش هم باید رعایت شود و در زمان مناسب بخوابم.
مسایل دیگری مثل تنفس در هوای پاک تر،و کمک به پاک شدن طبیعت از جمله موارد و نشانه های تعادل است. رعایت نظافت در غذا هم نشانه دیگری برای تعادل من خواهد بود.
یکی دیگر از موارد بحث جهان بینی و نگاه من به مواد غذایی و فرق نگاه است، اگر من مواد غذایی که در طبیعت است را به چشم اینکه نعمت خداوند است و هر کدام مرتفع کننده بخشی از نیاز من است تفاوت دارد با نگاهی که فقط این غذا برای پر کردن شکم من ساخته شده است.
مساله بعدی آداب غذاخوردن است که شامل سفره آرایی، زیبایی در چیدن غذا،بسیار مهم است، رسیدگی به دندان ها هم بسیار مهم است.
تمام موارد فوق کمک به تعادل من خواهد کرد و لازمه آن تعادل این است که همیشه حواسم جمع باشد تا از تعادل خارج نشوم، و من این تجربه تلخ را داشتم.
خلاصه مشارکت دوستان:
پرویز :
رعایت بهداشت در تغذیه، رعایت اندازه غذا و طبق دستور راهنما باید غذا خورد، خوردن غذا و میان وعده سر ساعت  مشخص. استفاده از تمامی مواد غذایی بسیار مهم است. همچنین باید در امر تغذیه ( خرید،طبخ و چیدن و برچیدن سفره)باید مشارکت داشته باشیم و حتی المقدور از سرخ کردن غذا بپرهیزیم.تماشای تلویزیون و یا راه رفتن و امثالهم از نشانه ای بی تعادلی است. نخورد آب و نوشابه قبل  و ورزش کردن یک ساعت قبل و بعد از غذا خوردن و مساله دیگر خوردن لقمه حلال است.بی تعادلی خیلی راحت ار از تعادل است ،اما نتیجه خیلی متفاوت است.
مهدی سلطانی :
مزیت نوشتن این است که می توانیم به زیبایی صحبت کنیم و آقا پرویز چون کامل مطالب را نوشته، به زیبایی توضیح داد و تکرار در طول هفته باعث می شود بازیگر باشیم و نه تماشاچی.
علی حجازی :
ما باید به گذشته خودمان هم بنگریم ولی ما به آن دقت نمی کردیم و دلیل آن این است که گرفتاری ها زیاد شده و دچار کمبود وقت شده ایم، و این دستور جلسه خیلی از لایه های زیرین ما را آشکار می کند.مثلا میهمان یا میزبان بودن هم آداب خاصی دارد، میزبان باید اولین فردی باشد که سر سفره باشد ، بنابراین ما آداب مهمانداری و میزبانی را فراموش کرده بودیم، شرم زیاد هم خوب نیست همینطور ولع زیاد، و ما در کنگره آداب  تمام مسایل زندگی  را فرا می گیریم.
ما نباید در بازی شتاب قرار بگیریم،باید بتوانیم زمان خود را برنامه ریزی کنیم،  وبرای همین غذا و خواب ما به هم می خورد،یکی از نکات بسیار مهم در این لژیون قطع ارتباط قاشق با دهان است.
وحید :
چارچوبی که در بیرون کنگره است، نگاه فرد از بالاست و ما را در شرایط زوری قرار می دهند ، و قابل تحمل نبود، اما در کنگره چارچوب آگاهی است و بازی در آگاهی است و من اگر بدانم در سفره چرا باید چند نوع غذا بکشم و چرا  باید آداب غذا خوردن را رعایت کنم،بسیار موفق تر خواهم بود.
امرالله :
ما برای زندگی کردن و همچنین زنده ماندن یکسری قوانین داریم ، یکسری دانشمندان عمر انسان را در صورت رعایت یکسری موارد حدود 250 سال عمر خواهیم کرد.یک سری قوانین در غذا خوردن است که اگر رعایت شود زندگی سالمی خواهیم داشت.من تمام تلاشم را می کنم تا در وعده ها غذایی حتی المقدور رعایت کنم.
مهدی سلطانی:
این خیلی مهم است که انسان خواسته قوی داشته باشد و در جهت آن خواسته حرکت کند، کائنات حتما به او کمک خواهد کرد.
امیر علی :
کسی می تواند آداب را رعایت کند که در جسم روان و جهان بینی به تعادل برسد ، من قبل از آمدن به لژیون جونز مشکل دندان  داشتم و در اینجا دانستم برای رسیدن به تعادل باید تکرار و تمرین داشته باشم.
حمید:
در کنگره 60، در امر تغذیه مسایل زیادی  وجود دارد ؛ من فرماندهی جسم خودم را از دست داده بودم، من در حال حاضر ذائقه ام در حال تغیره و میتوانم یکسری موادی را پیدا کنم که بعنوان میان وعده غذایی مصرف کنم، زمانی که در مسیر درست قرار میگیری، شرایطی پیش می آید که مواد غذایی بهتری هم در دسترست قرار گیرد.
مهدی سلطانی:
امروز می خواهیم صحبت کنیم چرا بعضی ها در تغذیه تعادل دارند یا ندارند، یعنی چرا یک سری عوامل بر من فشار می آورد نمیتوانم  خودم را کنترل کنم، در سی دی انواع تعادل آقای امین این موارد ذکر شده، یک چیزی که بسیار مهم است این است که انسان زمانی که در مسیر خواسته درونی خودش حرکت کند آرامش دارد، و به تعادل خواهد رسید.
مثلث تاریکی شامل وسوسه، غفلت ، طغیان است.  ما اکثرا فکر می کنیم که دنیا جای عادلانه ای نیست، و این باعث می شود آرام آرام در مقابل این  بی عدالتی ،طغیان کنیم، پس اگر فکر کنیم عدالت در مقابل همه یکسان است دچار طغیان نخواهیم شد.
برای غلبه  بر وسوسه باید به آن زمان بدهیم. و برای غلبه بر غفلت باید قبلش کمی تفکر کنیم.
عدالت یعنی قوانین برای همه یکسان است ، مثل قانون جاذبه  و یا مثل سرما.
اما مساله این است که فقط قوانین هستی  نیستند و مجموع قوانین هستی و قوانین داخلی ما با هم مجموعه رفتار ما را مشخص می کند ، نقطه تحمل افراد با یکدیگر تفاوت دارد، و بعضی افراد در درون خود ساختاری ایجاد کرده اند که می توانند  در مقابل فشارهای بیرونی تحمل کنند.
سه نوع تعادل داریم:
تعادل پایدار : یعنی جسمی در مقابل فشار ، بتواند به جای قبلی اش بگذرد.
تعادل نا پایدار : یعنی جسم در مقابل فشار سقوط می کند. مثلا با کوچکترین مشکلی دچار پرخوری می شویم.
تعادل بی تفاوت : یعنی در مقابل فشار ، اتفاق خاصی برایش نمی افتد، مثل کسی که برایش تفاوتی نمی کند چه اتفاقی می افتد.
هدف اصلی ما اول تعادل و بعد تعالی است،همه انسان ها در مسیر تکاملشان در یکی از این سه حالت تعادل قرار دارد، اگر در مسیر مستقیم باشیم با هر فشاری، به حالت قبلی بر می گردیم، و انسان هایی که تعادل ناپایدار دارند با کمترین حرکت از مسیر خارج می شوند چون نیروی مکمل در درونشان وجود ندارد،در درمان چاقی ، متابولیسم بدن نیروی مکمل است و ورزش و تحرک باعث بالا  بودن متابولیسم بدن می شود و آموزش باعث پرداختن به ورزش می شود، پس چون آموزش کامل نگرفتیم ، نمی توانیم نیروی مکمل را ایجاد کنیم.
این خیلی مهم است که من بدانم در کدامیک از این تعادل ها هستم، اگر در مسیر خواسته درونی ام هستم یعنی تعادلم تعادل پایدار خواهد بود، اگر هر روز دنبال چیز جدیدهستم و در حرکت زور می زنم در تعادل ناپایدار هستم و دلیل آن این است که کارها را درست انجام  نمی دهم و چون اولویت های خیلی زیاد است، نمی توانم به کارهایم برسم.پس برای رسیدن به تعادل پایدار باید اولویت زندگی تان را روی خواسته درونی تان بگذارید.

نویسنده؛ مسافر لیدی جونز حمید ، رهجوی آقای مهدی سلطانی

About The Author

Number of Entries : 291

Comments (1)

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top