You Are Here: Home » مقاله و دلنوشته و مصاحبه » روشهای پخت غذا در خانواده و تجربه من

روشهای پخت غذا در خانواده و تجربه من

بنام خدا

1395-7-09

پخت غذا و انتخاب مواد غذایی برای یک مسافر لیدی جونز بسیار مهم و حایز اهمیت است. و تجربه ی بنده به عنوان یک مسافر لیدی جونز در زمینه این دستور جلسه ی حکیمانه به این صورت بود که بنیان طبخ و تولید و خرید مواد غذایی را در خانواده تغییر شگرف دادم.

در گام اول تمامی ظروف جدید اعم از الیت، تفلون، نچسب، ظروف آلیاژ دار، قاشق های آبکاری شیمیایی شده ظروف غیر استاندارد،  و….. را از آشپزخانه به صورت کامل جمع آوری کرده و به جای آن از ظروف مسی و آلومینیومی و قاشق های آهنی و یا استیل اصل و حتی در برخی از موارد از قاشق های چوبی و یا آلومینیومی را جایگزین نموده ايم.

البته لازم به ذکر است که ظروفی که اکنون در بازار وجود دارند. بعلت دارا بودن برخی از مواد شیمیایی به خاطر رنگ و لعاب آن و به جهت پر زرق و برق کردن آنها و بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی و مناسب در استفاده از آن محصولات در آشپزخانه ها ساخته شده و به دست مصرف کنندگان بیخبر قرار گرفته که مرگ تدریجی را به عهده خواهد داشت.

در گام دوم باید دست به کاری ميزدم که در نگاه اول احمقانه به نظر میرسد. اما آموزش های کنگره شصت شهامت من را در اجرای این طرح بالا برد. و توانستم حرکتی عظیم در این امر انجام دهم.
من یخچال فريزر آشپزخانه يمان را بلااستفاده در یک گوشه ای انداختم. و از آن به عنوان دکور استفاده می نماییم.
البته لازم به ذکر است که مقداری مواد غذایی که میتوان آنها را فریز نمود و برای روز مبادا (مهمانی ها، جشن ها) استفاده نمود مانند لوبیا سبز، برخی سبزیجات دلال و…
در درون فريزر نگهداری می کنیم. اما در کل برای تهیه ی غذا روزانه به بازار رفته و غذاهای سالم و به مقدار کافی خرید کرده و همانروز مصرف مینماییم

بدین گونه توانستم میانبری در راه سلامتی خویش و خانواده ام بزنم و به ایده هايم جامه عمل بپوشانم

در گام بعدی زایقه ی خویش را تغییر داده تا بتوانم از مواد غذایی که نیازهای بدنم را فراهم میکند. را استفاده نمایم. و این امر در خانواده هم رخنه کرده و باعث تغییر ذائقه آنها نیز شده است.
من قبلا از غذاهای دریایی. ماهی، میگو، صدف و…استفاده نمیکردم اما امروزه هفته ای سه تا چهار بار از این گونه غذا در سبد غذایی مان وجود دارد که این امر باعث انرژی و شادابي هر چه بیشتر در خانواده شده
.
و حتی دیگر در یخچال منزلمان بستنی و بقول معروف هله هوله یافت نميشود و بیشتر از مواد غذایی ارگانیک استفاده می نماییم.

پخت غذا در خانواده امری بسیار مهم است. که کدبانوی خانه ملزم به انجام آن کار میباشد.
برای سرخ کردن غذاها حتما از روغن کنجد، روغن حیوانی (کره، دمبه )باید استفاده نمود. چون روغن هايي که در بازار موجود است بعلت داشتن برخی مواد نگهدارنده، اسانس، روغن پالم و غیره برای بدن بسيار خطرناک بوده و عامل مهم انواع بیماری ها میباشد.

از نمک، شکر، وانیل، بکینگ پودر، پنیر پیتزا، جوش شیرین و…… استفاده نمی نماییم. و برای تغییر مزه ی برخی از غذاها از شیرین کننده های طبیعی مانند، عسل و نیشکر و…استفاده می نماییم.

اگر بخواهیم سالم زندگی کنیم ؛راههای بسیار زیادی وجود دارد که باید آنرا عملی نمود ؛با کمی دقت، مطالعه، و زمان میتوان سلامتی را برای خود و خانواده به ارمغان آورد.

نویسنده، حسن ،لژیون،  لیدی جونز ، راهنما،  مهدی سلطانی
منبع : وبلاگ پارک  طالقانی

About The Author

Number of Entries : 291

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top