You Are Here: Home » تحقیق های تغذیه ای توسط اعضای لژیون لیدی جونز » غذاهای که باعث چاقی می‌شوند

غذاهای که باعث چاقی می‌شوند

غذاهای که باعث چاقی می‌شوند

1-11

غذاهای که قند خون را ناگهان بالا می‌برد و سپس باعث افت قند خون می‌شوند سبب می‌شوند که بیش‌ازپیش حتی گرسنه هم ‌شویم لذا باید خودداری شود که این نوع غذاها ضررشان بیشتر از فایده‌شان است.

در فرآیند تولید آب‌میوه‌ها بیشتر مواد مغذی و فیبرها از مایع شیرین آن جدا می‌شود که این امر قند خون را ناگهان افزایش می‌دهد و سپس باعث افت می‌شود که به گرسنه‌تر شدن شما منجر می‌شود چون بدن ما با کالری آب‌میوه سیر نمی‌شود بنابراین هنگام تشنگی بهتر است آب بنوشیم و میوه و سبزیجات را به‌صورت کامل همراه با فیبر موجود در آن‌ها را مصرف کنیم.زیرا غذاهای که به جویدن نیاز ندارند در مقایسه با غذاهای جویدنی اغلب احساس سیر ایجاد نمی‌کنند

در سس‌های که مملو از نمک و شکر است تا طعم خوبی به سس بدهند پس از تمام شدن سالاد و غذاهای که همراه با سس میل می‌شوند، نمک و شکری که دریافت کرده‌ایم باعث احساس گرسنگی و تمایل بیشتر به خوردن می‌نمایم. این دقیقاً همان چیزی است که سبب پرخوری کسانی می‌شود که مدام غذاهای می‌خورند که از سس کچاپ و چیپس کچاپ استفاده می‌کنند و به همین علت کودکان در حال حاضر در مدارس در هر زنگ تفریح یک وعده کامل غذا همراه با سس کچاپ می‌خورند و ازآنجایی‌که حدفاصل یک زنگ تفریح با زنگ بعدی 1 تا 5/1 ساعت است متأسفانه دانش آموزان مجدداً گرسنه می‌شوند و فرزندان زیر 18 سال امروزی اکثراً دچار بیماری چاقی هستند و عواقبی در آینده در انتظارشان هست و اکثرا دیر می‌خوابند و روزها به‌سختی بیدار می‌شوند و گاها دیر بلند می‌شوند، تحرک و فعالیت بدنی ندارند، تندخو هستند پرخاشگری می‌کنند و از فلفل و ادویه‌های تند برای فروکش کردن خشم خودشان استفاده می‌کنند. همه این موارد و موارد دیگر یک‌بخشی از آن به علت تغذیه نامناسب و نادرست است به‌عنوان‌مثال نمک سدیمی که در اکثر غذاهای فوری و فست فودی موجود است باعث بالا رفتن فشارخون می‌شود یا شکری که در سس‌های کچاپ موجود است قند خون مصرف‌کننده این مواد را بلافاصله بالا می‌برد و سپس فوراً افت می‌کند و برای همین اکثراً بی‌حوصله، کم انرژی، سست و کرخت هستند و برای اینکه خشم درونشان را کنترل کنند مدام از انواع ادویه‌های تند و انواع سس‌ها و غذاهای سرپایی استفاده می‌کنند و از مواد چربی‌های اشباع‌شده مضر به همراه نوشابه‌های گازدار ظرف پنج دقیقه هر آنچه نیاز بدنشان به آن هست یا نیست همه را در معده بی‌گناه مخلوط می‌کنند.

اعتیاد به قند و شکر شیوع روزافزون دارد و نقش حائز اهمیتی در بحران سلامت امروزه دنیا ایفا می‌کند زیرا شمارا ترغیب به پرخوری می‌کند درحالی‌که احساس سیری ایجاد نمی‌شود. چون مواد غذایی که با فروکتوز بالا تهیه می‌شود اشتهای شمارا افزایش می‌دهد این ماده متابولیسم بدن را مختل کرده و تولید لپتین را که به احساس سیری کمک می‌کند را آهسته می‌کند و یا از بین می‌برد درنتیجه هیچ پیامی از معده به مغز ارسال نمی‌شود که سیرشده‌اید که لااقل دست از خوردن بردارید بنابراین یک ساعت دیگر مجدداً ولع دارید و مدام می‌خورید یعنی مدام ریزه‌خواری، آب‌میوه، نون، سر یخچال می‌روید، به بهانه دل‌درد نبات‌داغ می‌خورید، چیپس، پفک، چای سبز، تخمه، آجیل، چای با خرما، چای با عسل، کشمش، بعد آب، نوشابه، دوغ، آب‌میوه، اصلاً یک‌لحظه فرصت و مجال و استراحت به اعضای بدن به روده، گوارش، مری، نای، فک و دندان‌ها و مغز نمی‌دهیم یعنی اگر این جسم و اعضای بدن از تیرآهن هم که باشد در مقابل پرخوری‌های ما تاب و مقاومت نمی‌آورد تازه به دنبال این‌ها کیک و کلوچه و بیسکویت هم اضافه می‌شود و بدانیم مصرف مواد قندی مصنوعی و انواع شیرینی‌ها و شیرینی‌های خامه‌ای پس از خوردن آن احساس گرسنگی بیشتر می‌کنید و این به خاطر محتوای قند مصنوعی و شکر زیاد است که به‌سرعت جذب گوارش می‌شود و بدن بیشتر احساس گرسنگی می‌کند.

حتی بسیاری از مواد غذایی که برای صبحانه مصرف می‌شود هیچ فیبر و پروتئینی ندارد درحالی‌که فیبر و پروتئین دو ماده مغذی مهم برای صبحانه است که قند خون را تنظیم و ثابت نگه می‌دارد و از افت قند و گرسنگی پیش از میان وعده جلوگیری می‌نماید بنابراین صبحانه شیرین باعث می‌شود پیام‌های لازم برای سیری را دریافت نکنیم.

نان سفید، بیسکویت، کیک، شیرکاکائو، شیرهای تاریخ مدت‌دار، ماکارونی، پیراشکی، سمبوسهبه همراه مصرف سس کچاپ احساس سیری ایجاد نمی‌کند

نکته مهم دیگر در مورد شیرین‌کننده‌های مصنوعی است که مغز را فریب می‌دهند تا باور کند غذا خوب و لذت بخشی دریافت شده است وقتی چیزی که بدن انتظار دارد مصرف نمی‌کند احتمالاً گرسنگی و میل به غذاهای شیرین و شور افزایش می‌یابد که کم بودن پروتئین و فیبر و مقدار زیاد سدیم بدن را نامتعادل می‌کند زیرا در بعضی از مواد غذایی از مواد شیمیایی گلوتامات سدیم استفاده می‌شود که باعث افزایش چشمگیر اشتها شده و ادامه این روند سبب اضافه‌وزن و چاقی خواهد شد که بیشتر در غذاهای کنسروی و گوشت‌های فرآوری شده و سوپ‌ها حاضری یافت می‌شود.

غذاهای کم فیبر به‌سرعت از معده خالی و وارد جریان خون می‌شود که این امر موجب افزایش ناگهانی قند خون می‌گردد سپس انسولین برای فرایند جذب قند ترشح می‌شود و قند را از جریان خون خارج می‌کند بنابراین خیلی سریع گرسنه‌تر می‌شویم. غذای فوری ترکیبی از نگه‌دارنده‌ها، چربی‌ها ترانس و مضر، نمک، شربت ذرت و فروکتوز بالا هستند که همه‌ی این‌ها باعث اختلال در ارتباط معده و مغز می‌شود و ترشح هورمون‌های سیری را دچار اشکال می‌کند و مغز توانایی تشخیص سیری را از دست می‌دهد بنابراین بیش‌ازحد معمول می‌خوریم.

تحت هیچ شرایط از دونات، پیراشکی، سمبوسه استفاده نکنید چون‌که همه این‌ها اولاً سرخ‌شده در روغن‌های مضر و سرطان‌زایند و پر از شکر و آرد سفید هستند و در بدن به قند تجزیه‌شده و باعث می‌شود انسولین بیشتری در بدن ترشح شود چون این‌ها همه کالری منفی دارند و به‌طور کامل در معده هضم نمی‌شوند و این امر سبب می‌شود که شکم نفخ کند؛ زیرا فقط سه وعده اصلی و سه میان وعده به کنترل باکتری‌های داخل شکم کمک می‌کند و سیستم گوارش را منظم نگه داشته و مانع از چاقی و اضافه‌وزن می‌شود. بنابراین قندهای مصنوعی و شکر، روغن‌های غیرطبیعی و چربی‌های مضر جهش‌های انسولین را که باعث بالا رفتن وزن می‌شود را افزایش می‌دهد.

بستنی‌های که با شربت ذرت پر از فروکتوز شکر و رنگ‌های مصنوعی خوراکی تهیه می‌شوند از بافت سنگین تشکیل‌شده‌اند که قند خون را به‌یک‌باره بالا می‌برد سپس باعث افت قند خون می‌شوند و حس سستی و کرختی به شما دست خواهد داد چون مواد قندی که حاوی فروکتوز زیادی هستند توانایی کالری سوزی بدن را کاهش خواهند داد.

میوه‌ها و ویتامین c به تولید اسیدآمینه‌هایی که مسئول سرعت بخشیدن به چربی سوزی در بدن هستند را تحریک می‌کند. فلفل قرمز، آب پرتغال طبیعی، مرکبات، کلم برو کلی، سیب‌زمینی پخته هم حاوی مواد ضد چربی زیادی هستند.

غذاهای سرخ‌شده با روغن‌های غیر طبیعی و صنعتی همگی بیماری‌زاهستند و ایجاد ناراحتی گوارشی می‌کند. غذاهای که با روغن‌های مایع صنعتی و غیرطبیعی طبخ می‌شوند، سیب‌زمینی سرخ‌شده، انواع ساندویچ، غذاهای فوری، چند نوع غذا خوردن در یک وعده، شیرینی‌جات با قند مصنوعی و شکر، سوسیس و کالباس، انواع سس‌ها علی‌الخصوص سس مایونز و سس کچاپ، نوشابه‌ و انواع نوشیدنی‌های گازدار، غذاهای فریزر شده و زودپز شده، تنقلات مصنوعی مانند چیپس و پفک، غذاهای طبخ شده در مایکروفر، مصرف نمک زیاد، مرغ و تخم‌مرغ ماشینی، ماکارونی، ادویه‌جات تند و کلیه محصولات و مواد غذایی فرآوری شده با تاریخ مدت‌دار و کلیه مواد غذایی که مواد نگه‌دارنده در آن‌ها موجود است تمامی این‌ها جز غذاهای ممنوعه محسوب می‌شوند و برای بدن سم هستند

در خاتمه یادآوری می‌شود مصرف بی‌رویه غذاهای که با شیرینی مصنوعی تهیه و میل می‌شود سبب خشک شدن بدن و حساسیت و حتی در مواردی خون‌دماغ شدن فرد را به همراه دارد همچنین غذاهای چرب باعث انواع آلرژی، کندی ذهن، ضعف سیستم دفاعی بدن می‌شوند و مصرف بی‌رویه گوشت گاو ضعف عمومی را در پی دارد

تهیه و تنظیم: مسافر لیدی جونز مسعود مصطفی

لژیون درمان بیماری چاقی با متد dst جناب سلطانی

About The Author

Number of Entries : 291

Comments (2)

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top