You Are Here: Home » لژیون آقایان » گزارش عملکرد لژیون آقای مهدی سلطانی مورخ 27-09-94

گزارش عملکرد لژیون آقای مهدی سلطانی مورخ 27-09-94

بنام خدا

HT-Jones-940913

 جلسه این هفته لژیون لیدی جونز آقایان (لژیون مهدی سلطانی) رأس ساعت 8:00 , با استادی آقا حسن و با دستور جلسه “ورزش و نقش آن در دستیابی به‌تناسب اندام (جهان‌بینی ورزشی)” در تاریخ 27 -09-94  در پارک طالقانی برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
از آقای سلطانی بابت دعوت تشکر می‌کنم، امروز برای من روز خیلی خوب و پرانرژی بود، تنها علتی که من با آن نتیجه گرفتم ورزش بود. من حدود یک سال فقط به لژیون می‌آمدم و نتیجه نمی‌گرفتم اما فقط همین ورزش به من کمک کرد.با خودم فکر کردم حتماً مشکلی در کار است، با راهنمای لژیونم مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم ورزش من درست‌وحسابی نیست، من ورزش منظم و مرتبی نداشتم و توقع داشتم وزن کم کنم، خودم را با دوستان دیگر مقایسه می‌کردم که وزن کم کرده‌اند و تجربیات منفی آن‌ها در درون خودم پیدا کردم.
من دارای تالاسمی مینور هستم؛ و این بیماری است که گلبول‌های قرمز خون به‌اندازه کافی تولید نمی‌شوند و پزشک به من گفت حق نداری ورزش‌های سنگین انجام دهی و این باعث شد یک مقداری سرخورده شدم. یک روز آقای شاملو گفتند که من باوجود زانودرد، ورزش هم می‌کنم و با خود فکر کردم من هم می‌توانم و پس‌ازآن ورزش را به‌صورت حرفه‌ای شروع کردم و دیدم اتفاق خاصی نیفتاد و انرژی خیلی خوبی گرفتم و در حدی که در حال حاضر روزی 3 ساعت ورزش می‌کنم به حدی که راهنمایم به من گفتند فقط هفته‌ای 3 بار و روزی یک‌ساعت باید ورزش کنم.
ورزش تنها تکانه‌ای بود که باعث حرکت من در سفر لیدی جونز بوده و برای این مسئله از راهنمای خودم ممنونم.
بین ورزش و صور پنهان روابطی وجود دارد، روزی یک روانشناس به من گفت هر زمان فهمیدی که سن فقط یک عدد است زمانی است که ازلحاظ روانی هیچ مشکلی نداری و من تا قبل از آن همیشه فکر می‌کردم ورزش حرفه‌ای تا یک سنی کاربرد دارد و سن که از حدی گذشت نمی‌توان به‌صورت حرفه‌ای ورزش کرد، زمانی که سفر واقعی جونز را شروع کردم، نسبت به زندگی بسیار هدفمند شدم، اهدافی مثل: اول بتوانم مثل راهنمایم ایروبیک کارکنم، دوم مربی ایروبیک شوم، سوم ادامه تحصیل در رشته تربیت‌بدنی بدهم، چهارم هم اینکه در لژیون لیدی جونز کمک راهنما شوم، چون اینجا به من شور و شعف خاصی می‌دهد. و در اینجا من احساس جوانی می‌کنم. اتفاقی که در لژیون لیدی جونز به کمک ورزش برای من افتاده بسیار تجربه خوش‌آیندی بوده و من این تناسب‌اندام را مدیون لژیون لیدی جونز هستم.

خلاصه مشارکت دوستان:
مهدی سلطانی: حسن حدود 14 ماه می‌آمد و هیچ کاری هم نمی‌کرد و سوژه تمام بچه‌های شعبه‌اش بود و برای او هیچ‌چیز مهم نبود اما در مقطعی، نقطه تفکر در او شکل گرفت، همین‌که روحیه‌اش خوب شده و برای زندگی‌اش هدف‌گذاری کرده، خیلی خوب است. و امیدوارم در این مسیر ثابت‌قدم بماند .
امروز درباره این مسئله صحبت کنید که در هر هفته چه ورزش‌هایی کردید و اگر نکردید چه برنامه‌هایی دارید، آیا ورزش تأثیری داشته برای شما در سفر جونز یا نه؟ نکته بعدی اینکه حسن از طرف ما در وبلاگ پارک طالقانی خدمت می‌کند و اکثر مقاله‌هایش در سایت کنگره هم می‌رود خواهش می‌کنم حتماً بخوانید و برایشان کامنت بگذارید.
پرویز: من وقتم بسیار فشرده است و رهنمود آقا مهدی این بود که برای ورزش نباید منتظر وقت باشی و باید برای خودت وقت پیدا کنی، من روزهای زوج صبح‌ها به استخر می‌روم و سعی می‌کنم ورزش مرتب کنم، در خانه نرمش می‌کنم و جمعه‌ها ایروبیک انجام می‌دهم و اصولاً سعی می‌کنم بجای استفاده از ماشین، پیاده‌روی کنم.
غلامحسین: من سه چهار ماه هست، شنا را در برنامه خوددارم و واقعاً شنا می‌کنم و تحت نظر مربی هفته‌ای سه روز شنا یاد می‌گیرم، اما دوست دارم ورزش‌های دیگر را هم اضافه کنم و تا به امروز نتوانستم این کار را انجام دهم که بتوانم ورزش را جزئی از برنامه زندگی‌ام بکنم.
امیرعلی: ورزش درروند درمان کمک می‌کند ؛من در سفر موادم بسیار بی‌قرار بودم؛ تا اینکه راهنمایم گفت باید به ورزش شنا یا تیر و کمان بیایی و بسیار به من کمک کرد، من پیاده‌روی و ورزش‌های سبک و ایروبیک انجام می‌دهم.
محسن (از کرمان): من ورزش را از روزی نیم ساعت ورزش می‌کردم و طبق صحبت‌های راهنمای دیدیم این زمان کم است و من از ماه چهارم، 4 روز در هفته ورزش را طبق دستورات راهنمایم شروع کردم  و مشکل خاصی نداشتم و در حال حاضر حالم بسیار خوب است.
عباس: من زمانی که من ورزش شروع کردم، تغییر جایگاه باعث شد بیشتر انرژی بگیرم و اواخر روزی دو بار ورزش می‌کردم، هم صبح و هم شب ورزش می‌کردم، اما من در لژیون جونز برگشت خوردم و غذا خوردن حس خوبی به من داد و باعث شد وزنم بالا برود و این دفعه تصمیم واقعی گرفتم و ایروبیک جمعه‌ها را مرتب در برنامه کار خود داشتم و سعی می‌کنم هفته‌ای سه بار ورزش کنم، طبق فرمایشات آقای مهندس، هر فرد حداقل باید هفته‌ای 3 بار ورزش کنم و ورزش کردن، مثل یک پس‌اندازی برای سلامتی ما است. ورزش را هم باید در طبیعت انجام داد و ورزش زیاد با وسایل باعث خشن شدن انسان می‌شود. تعادل در ورزش هم باید باشد و نباید بیش از توان هم‌روی آن انرژی گذاشت و ممکن است کلاً باعث کنار گذاشتن ورزش شود و در ورزش باید برنامه بلندمدت داشته باشیم.
عبدالله: من اعتقاددارم هر کاری اگر با لذت و آرامش نباشد، ادامه دارد نمی‌تواند باشد، من زمانی که ایروبیک شروع کردم، احساس کردم ایروبیک خیلی به من کمک می‌کند و به فوتسال و والیبال می‌روم و ابتدا طناب زنی و نرمش انجام می‌دهم و توانستم برنامه زندگی‌ام را جوری تغییر دهم که به ورزش خودم برسم و در کل دریافت‌های من از نحوه تغذیه‌ام بسیار خوب شده و در سیستم لیدی جونز چون مدیریت بسیار خوبی است توانستم خوب جواب بگیرم.
مهدی سلطانی: من بارها گفتم یک مکانیزمی به نام بخشش وجود دارد، باید چیزی را بخشید تا چیز دیگری به دست آورد. مسلماً همه انسان‌هایی که وارد لژیون می‌شوند وقتشان بسیار پر است، اما یکجاهایی را لازم است ببخشید، من در ابتدای سفر جونز، کمردرد داشتم اما باکمی زود بیدار شدن و دیر خوابیدن بعد از 6 ماه کمر دردم خوب شد، یعنی از خواب خودم بخشیدم در عوض درد کمرم برطرف شد، الآن فوتسال هم ورزشی است که به شما لذت می‌دهد، اما در طی یازده ماه سفر جونز باید فوتسال را ببخشی و به‌جای آن ورزش هوازی اضافه کنی.
مسعود: من روز اولی که وارد لژیون شدم، همت کردم و اعلام کردم هفته‌ای 7 روز ورزش می‌کنم و در پله اول 7 کیلو کم کردم، اما بعدازآن ورزش کم شد و دوباره به سر پله اول برگشتم و الآن به‌صورت جسته‌گریخته ورزش می‌کنم و ورزش در لژیون لیدی جونز بیش از تغذیه کمک می‌کند، من یک ناراحتی داشتم که دکتر گفت ورم معده است و پیشنهاد کرد باید هرروز ورزش بکنی و بلافاصله مشکل من حل شد، مشکل من این است که هنوز نقطه تفکر در من به‌درستی شکل نگرفته و نمی‌توانم سختی شروع ورزش را تحمل‌کنم.
مهدی سلطانی: بعضی وقت‌ها سختی کشیدن لزوماً به این معنی نیست که حتماً سختی بکشیم، ممکن است اولویت‌ها را تغییر دهیم، مثلاً برای شما که در سفر دوم هستید لازم نیست تمام جلسات لژیون را بروی، می‌توانی در ساعت لژیونت، به پارک بروی و ورزش کنی.
رضا: چون راهنمای لژیون جونز دستور دادند برای شروع سفرم باراهنمای سفر سیگارم هماهنگ کنم ؛ قرار شد پس از سفر سیگار، این سفرم را شروع کنم، در رابطه با ورزش، می‌دانم که ورزش کردن ترشح مواد شبه افیونی بدن را فعال می‌کند و من روزانه در پارک نزدیک خانه‌مان تمرین‌های هوازی ورزش انجام می‌دهم و بسیار مفید بوده.
محمد: من قبلاً ورزش می‌کردم، اما نه ورزش‌های هوازی، وقتی وارد لژیون لیدی جونز شدم، من در ماه اول سفرم یک کیلوگرم وزن کم کردم، من چون در محل کارم باشگاه‌دارم، هفته‌ای سه روز ورزش را انجام می‌دادم و باعث شد در پله‌های بعدی بیشتر وزن کنم و الآن اگر ورزش را انجام ندهم احساس می‌کنم، چیزی کم دارم.
علی: من به ورزش اعتیاد پیداکرده‌ام و حتی در مسافرت بوده‌ام، ترجیح داده‌ام پیاده‌روی کنم.
علی: من از زمان مصرف موادم ورزش را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دادم اما ورزش بدون جهان‌بینی؛ که نتیجه آن دیسک گردن و کمر شد و من در اینجا که ورزش را با جهان‌بینی انجام می‌دهم حالم خیلی بهتر است. من  هرروز ورزش ایروبیک انجام می‌دهم و خدا راشکر حالم خیلی خوب است.
سعید: تجربه من این بود که مدتی ورزش زیاد می‌کردم و به‌جایی رسیدم که باید استراحت هم در بین ورزش داشته باشی، ورزش با بدن خسته فایده ندارم؛ من هر زمان از ورزش دور شده‌ام، تغذیه‌ام به هم می‌ریخت، من در بارندگی صبح‌ها به پارک می‌روم که تجربه بسیار خوبی است. ما باید حس خوب را خودمان پدیدآوریم.

تهیه و تنظیم گزارش : حمید تاج مسافر لیدی جونز، رهجوی آقای مهدی سلطانی

About The Author

Number of Entries : 291

Comments (3)

  • محمد پاکدل

    سلام اقای سلطانی عزیز خدا قوت آقا لطف کنید یه روشی برای تماس گرفتمن و ارتباط داشتن با خودتون دیتور فرمایید ممنون

    پاسخ دادن
    • مهدی سلطانی

      جناب آقای پاکدل، سلام، شما می توانید از طریق ایمیل یا تلفن با من تماس بگیرید. در صورت گرفتن تماس، اگر قادر به پاسخگویی نشدم، لطفا برایم پیام بذارید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرم، ممنون از لطف شما. تلفن تماس: 09124755772، ایمیل: mehdisoli333@hotmail.com

      پاسخ دادن
  • زهره

    ممنون از سخنان استاد جلسه آقای حسن وتشکر از نکاتی که آقای سلطانی اشاره کردند .خداقوت به وبلاگ نویس محترم

    پاسخ دادن

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top