You Are Here: Home » تحقیق های تغذیه ای توسط اعضای لژیون لیدی جونز » مواد غذایی انرژی‌زا

مواد غذایی انرژی‌زا

مواد غذایی انرژی‌زا

ررررررررررررر-300x300

 

اصولاً تغذیه نامناسب علت اصلی خستگی‌ها و کم انرژی بودن‌هاست. نوع و میزان غذایی که مصرف می‌کنیم نقش قابل‌توجهی در سطح انرژی ما در طول روز دارد. غذاهای چرب و پرکالری، قند و شکر، مصرف مواد غذای حاوی قندهای مصنوعی و فرآوری شده مانند شیرینی‌ها همچنین مواد غذای حاوی مواد نگه‌دارنده شمارا بیشتر خسته می‌کند زیرا برای هضم و جذب این مواد به انرژی بیشتری نیاز داریم و برای داشتن هوشیاری کامل در طول روز باید سعی شود غذاهای مناسب و طبیعی با ساختار آفرینش انسان را میل کنیم

در چند سال اخیر نگاه افراد به کربوهیدرات‌ها بسیار منفی شده است اما واقعیت و حقیقت این است که همه کربوهیدرات‌ها ازلحاظ خواص و مضرات شبیه به هم نیستند. کربوهیدرات انرژی را به شکل گلوکز در اختیار بدن قرار می‌دهد و بهترین منبع انرژی برای مغز و سیستم عصبی مرکزی است. رژیم غذای سرشار از کربوهیدرات و غلات می‌تواند انرژی روزانه شمارا افزایش دهد و کربوهیدرات‌های مفید در حبوبات، میوه‌ها، سبزی‌ها، سیب‌زمینی پخته و غذاهایی که از گندم کامل تهیه می‌شوند به‌وفور یافت می‌شود.

برنج قهوه‌ای سرشار از منیزیم است و منیزیم یک نوع ماده معدنی است که به بدن کمک می‌کند پروتئین و کربوهیدرات را به انرژی تبدیل کند. همچنین سیب‌زمینی از نوع پخته سرشار از کربوهیدرات و ویتامین C است که تمام این عنصر در کاهش خستگی مؤثرند و یک عاشق عسل طبیعی(فقط در میان وعده) انرژی را به‌تدریج به ماهیچه‌های ما منتقل می‌کند به همین دلیل مصرف آن توصیه می‌شود؛ و موز( فقط در میان وعده صبح یا عصر) منبع خوبی از انرژی به‌حساب می‌آید و چنانچه با بادام درختی مصرف شود تأثیر آن چند برابر می‌شود؛ و خوردن یک سیب در طول روز، نه‌تنها ما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌کند بلکه انرژی ما را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد و انرژی ما را به مدت طولانی‌تری بالا نگه می‌دارد و اگر همراه با پنیر طبیعی بدون مواد نگه‌دارنده میل شود انرژی زیادی دریافت خواهیم کرد.

پرتغال دنیای زیادی از ویتامین C، پتاسیم و فولات است و اگر کامل به همراه پوسته‌های نازک اطراف آن مصرف شود سطح انرژی را به‌تدریج بالا می‌برد همچنین مواد غذایی گیاهی در ایجاد تعادل انرژی ما بسیار مؤثرند.

اسفناج منبع خوبی از آهن و منیزیم است که چنانچه به همراه ماست تازه( بدون مواد نگه‌دارنده) با وعده ناهار میل شود در بعدازظهر آن روز احساس خستگی نخواهید داشت.

مس و منیزیم با تغذیه به سلول‌ها در جریان داشتن انرژی در بدن شما بسیار مؤثرند که به همین دلیل مصرف بادام به شرطی که به‌محض شکسته شدن خورده شود در طول روز( فقط در میان وعده) بسیار مفید و سبب انرژی شما می‌شود.

ماست طبیعی بدون مواد نگه‌دارنده می‌تواند میان وعده خوبی در طول روز باشد چون دارای منیزیم و کلسیم زیادی است و منیزیم برای آزاد شدن انرژی در بدن ضروری است.

تخم‌مرغ محلی یکی از کامل‌ترین انواع پروتئین است و تمام اسید‌های ضروری برای بازسازی ماهیچه‌های بدن در آن موجود است بنابراین نباید قدرت و ارزش این ماده غذایی را دست‌کم گرفت.

بادام‌زمینی، بادام درختی و فندق؛ دانه‌هایی سرشار از منیزیم هستند و نقش کلیدی در تبدیل قند به انرژی را بازی می‌کند و پروتئین درون آن‌ها از گرسنگی جلوگیری می‌کند و بهترین میان وعده عصر برای کسانی که سفر جونز انجام می‌دهند مفید و باارزش است

زردچوبه ادویه‌ای خوش آب و رنگ حاوی مقدار قابل‌توجهی ماده‌ای به نام کورکومین است که به افزایش قدرت حافظه، ساخت سلول‌های جدید مغز، رفع استرس و بهبود سیستم عصبی کمک می‌کند و از ابتلا به بیماری دمانس و یا همان آلزایمر جلوگیری به عمل می‌آورد و باعث کاهش التهاب مغز می‌شود

پروتئین حیوانی؛ گوشت گوسفند، گوساله، بوقلمون و مرغ محلی سرشار از اسد آمینه‌ای هستند که تقویت‌کننده سطح دوپامین و نوراپی‌نفرین است که در افزایش تمرکز نقش دارند و دارای ویتامین B12 هستند و از بروز بی‌خوابی و افسردگی پیشگیری می‌کنند و برای داشتن خلق‌وخوی بهتر باید آن‌ها را در وعده‌های اصلی بگنجانیم

دانه آفتاب‌گردان و کدوتنبل منبع بی‌نظیری از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین B هستند و می‌تواند انرژی ازدست‌رفته را به شما بازگرداند که این دو دانه موجب ترشح بیشتر سروتونین در مغز می‌شود و با افسردگی، اضطراب و بی‌قراری، استرس، خشم و پرخاشگری مقابله می‌کند.

گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند و بدین طریق خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر را کاهش می‌دهد.

صیفی سبز نه‌تنها شمارا شاداب می‌کند و مقادیر بسیار زیادی آب بوده و خنکی درونی را بخصوص در فصل گرما تضمین می‌کند.

ساقه‌های کرفس کالری روزانه شمارا تأمین می‌کند

زردآلو برای مقابله با سرطان عالی است

قارچ هنگام هضم موادی را ترشح می‌کند که ضد سرطان است و سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد

هندوانه برای کاهش وزن مفید است و کلید طلایی در کاهش وزن به شمار می‌رود

چای سبز طبیعی بدون افزودن مواد نگه‌دارنده و عطر، مایه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که موجب کاهش خطر بیماری‌هایی قلبی می‌شود چون این نوشیدنی حاوی ترکیباتی است که به تقویت روحیه کمک مؤثری می‌کند

آووکادو این میوه حاوی چربی‌های خوب بوده و سرشار از پتاسیم است که موجب کاهش کلسترول خون می‌شود و وجود چربی مفید و فیبر در آووکادو موجب شده تا سطح قند خون در بدن ثابت بماند درنتیجه عمل تمرکز راحت‌تر صورت می‌گیرد

سبزی‌ها گل‌کلم، کلم برو کلی، شاهی سرشار از انرژی می‌باشند و از بروز برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها پیشگیری می‌کند

شکلات تلخ بدون چربی و مواد قندی مصنوعی سبب حفظ سلامت رگ‌های خونی شده و سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس که منجر به افزایش اشتها و وزن می‌شود را کاهش می‌دهد.

توت سبز، توت سیاه، تمشک و بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و به کاهش فشارخون کمک می‌کنند و سرشار از فیبرند و از افت ناگهانی انرژی در بدن پیشگیری می‌کند

مسافر لیدی جونز مسعود مصطفی

لژیون درمان بیماری چاقی با متد dst جناب سلطانی

About The Author

Number of Entries : 291

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top