You Are Here: Home » تحقیق های تغذیه ای توسط اعضای لژیون لیدی جونز » عوارض پرخوری، بدخوری و ریزه‌خواری

عوارض پرخوری، بدخوری و ریزه‌خواری

عوارض پرخوری و بدخوری و ریزه‌خواری

ht-adab

عوارض پرخوری و بدخوری بیشتر در زمان میان‌سالی و کهولت خود را نشان می‌دهد که مهم‌ترین عوارض آن شامل دردهای مفصل از قبیل زانودرد، کمر، مهره‌های گردن، مچ پاها، ناراحتی‌های لگن، تغییر شکل لگن از گردی به بیضی، تنگی نفس، کمبود انرژی، کندی در کارها، کرختی، سستی، کم‌حوصلگی، عصبانیت، عدم تحرک و فعالیت بدنی، انواع و اقسام بیماری‌ها، آلزایمر و یا بیماری دمانس(زوال عقل)، فشارخون بالا، کلسترول بد، دیابت، پارکینسون و از همه مهم‌تر عوارض ناگوار چاقی حاصل از پرخوری و بدخوری و ریزه‌خواری، زیادشدن چربی خون و در پی آن نارسایی شریان‌های قلبی و مغزی، عروق محیطی، عروق خون‌رسانی عضله قلب است که در اثر تنگ شدن و گرفتگی عروق فوق‌الذکر، سکته‌های قلبی و مغزی، ترکیدن رگ آئورت شکمی و مغزی، نارسای کلیه‌ها، ایجاد کبد چرب و ده‌ها و صدها بیماری غیرقابل‌پیش‌بینی نشده دیگر را در پی خواهد داشت.

علت چاقی و زیادی چربی خون بیشتر مربوط به مصرف نادرست مواد غذایی در وعده‌های اصلی به‌صورت متوالی است زیرا غذایی وعده قبلی و تنقلات، ریزه‌خواری‌ها، پفک چیپس، تخمه، حتی خرما و عسل، کشمش، مواد قندی مصنوعی، شیرینی‌ها، آبمیوه‌ها، فست فودها، آجیل، چربی‌ها، سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده، پنیرهای پیتزا، سوسیس و کالباس، سرخ‌کردنی‌ها، انواع و اقسام سس‌ها و غیره هنوز هضم و جذب نشده غذای بعدی خورده می‌شود و هیچ‌گونه استراحتی به این سیستم گوارش و معده نمی‌دهیم و لازم است بدانیم بدن این مقدار کالری و حرارت بالا را لازم ندارد که متأسفانه زیادی آن منجر به زیادی چربی خون و بیماری چاقی می‌شود و نکته دیگر زیادی این بد خوری و پرخوری از همه لحاظ قابل جبران نیست.

اگر بجای مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری و غذاهای فوری از یک نوع غذای مناسب طبیعی که با ساختار و آفرینش انسان همخوانی داشته باشد در وعده‌ها استفاده شود و در وعدهای شب از غذاهای ساده‌تر میل شود خیلی از بیماری‌ها را از خود دور ساخته‌ایم. غذاهای چرب علاوه بر نارسایی شریان‌های غذا دهنده به عضله قلب همچنین سفت و تنگ شدن عروق؛ یک عمل دیگری هم صورت می‌گیرد و آن‌هم خروج ماده‌ای بنام انتروکاسترین از مخاط اثنی‌عشر است، هورمونی که سبب مهار حرکات معده می‌شود از روده خارج می‌گردد و حتی تخلیه آن را به نصف تقلیل می‌دهد و هر چه چربی غذا در معده بیشتر باشد مهار تخلیه آن بیشتر می‌شود و غذا مدت بیشتری در معده باقی می‌ماند این ماندن غذا، خود موجب تشدید اسید معده و زیادشدن آن می‌شود که سرانجام تبدیل به ایجاد ورم، زخم و اثنی‌عشر خواهد شد.

معمولاً چاق‌ها به علت بار اضافی که همیشه و هرلحظه با خود حمل می‌کنند (مقدار وزن اضافی) طبعاً در عصب سمپاتیک به علت تحریکات هیجانی و سبب کم شدن حفاظت اول روده یعنی اثنی‌عشر می‌شود که این نیز به‌نوبه خود یکی از عوامل به وجود آمدن زخم معده است.

عصبانیت، خشم، استرس، هیجانات، بد خوری، پرخوری، تند خوری، نجویدن، مصرف انواع نوشابه‌های گازدار، چربی‌های غیرطبیعی و مضر، مواد نگه‌دارنده، چیپس و پفک، سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده، غذاهای فوری، مصرف چند نوع غذا همزمان، عدم نظم و انضباط در زمان مصرف وعده‌های اصلی و میان وعده، مصرف انواع سس‌ها، شیرینی‌ها، نشاسته، نان سفید، مصرف مایعات قبل و حین و بلافاصله بعد از غذا، ذائقه چرب و شور و شیرین، مصرف بی‌رویه ادویه و فلفل همگی بسیج می‌شوند چربی زیادی‌تری وارد خون و کبد شوند؛ زیرا قسمت عمده چربی و مواد قندی غذاهای فوق‌الذکر در بافت چربی بدن و کبد ذخیره می‌شوند و مقدار زیادتر سبب تغییر شکل سلول‌های چربی شده و هر چه بیشتر مواد غذایی چرب مصرف کنیم سلول‌های چربی هم به همان اندازه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و ساختار قوی پیدا می‌کنند و متأسفانه درزمانی که تصمیم به کاهش وزن و حذف چربی‌های اضافی راداریم آن‌ها با ما وارد یک جنگ تمام‌عیار می‌شوند و به‌راحتی تسلیم نمی‌شوند مگر با سازوکار منطقی، علمی و پزشکی آن‌هم با متد dst لژیون لیدی جونز کنگره 60 که با کاهش تدریجی مصرف مواد غذایی و بر اساس نیازهای طبیعی بدن همراه با رعایت آداب غذا خوردن، تغییر تفکر و اندیشه با بالا بردن سطح آگاهی و دانایی و دانش نسبت به شناخت انسان و مواد غذایی؛ بامطالعه آغاز نامه جناب آقای زر کش، تغییر ذائقه، تربیت نفس، بالا بردن سطح انرژی و ذخیره آن برای مدت 11 ماه آن‌هم با حضور مدام و مستمر در لژیون جونز کنگره 60، تبادل حس‌های پاک و انتقال انرژی و اطلاعات و از همه مهم‌تر فعالیت بدنی و تحرک و ورزش بهترین راه‌حل برای سوخت‌وساز و از بین بردن چربی‌های ذخیره‌شده است و این انرژی بیشتر از طریق دویدن روزانه حدود یک ساعت امکان‌پذیر است و همان‌طوری که چربی‌های اضافی به‌تدریج مانند ریشه درختان و گیاهان بزرگ‌شده‌اند باید چربی سوزی هم به‌صورت تدریجی اجرا شود (عمل معکوس) تا به اندامی ایده آل و پایدار رسید.

غذاهای مملو از چربی،‌ قند و کربوهیدرات‌ها سیستم عصب پاراسمپاتیک را تحریک می‌کند و باعث می‌شود انسان احساس بی‌حالی کند و در حین هضم چنین غذاهای، ترشح هورمون ملاتونین افزایش می‌یابد که موجب بروز خواب‌آلودگی می‌شوند و علاوه بر این ممکن است براثر افزایش سطح گلوکز ناشی از غذا، فرد به‌سختی بتواند چشمان خود را باز نگاه دارد چون پرخوری در نرون‌های مغزی که برای بیداری و هوشیاری ترشح می‌شود اختلال ایجاد می‌کند

به گفته پیام‌آوران آسمانی؛ پرخوری دردها را تحریک و بیماری‌ها را شخم می‌زند و سبب تحلیل و فرسایش بدن در ظاهر و باطن می‌شود. پرخوری سبب حجاب و به‌عنوان مانع برای عقل و دریافت‌ها و گیرنده‌ها محسوب میشوند و قدرت تجزیه‌وتحلیل را از انسان می‌گیرد و انسان را از خویشتن‌داری و گذشت دور می‌کند چون پرخوری نفس انسان را فاسد می‌کند و فقط هیجان شهوت را افزایش می‌دهد اما قوای جنسی و میل جنسی و لذت جنسی را از بین می‌برد بنابراین انسان وارد دنیای تاریکی‌ها و ظلمت می‌شود.

اگر بدانیم که چه باید بخوریم، به چه اندازه و چگونه و در چه زمانی بخوریم و دانسته‌های اصولی، علمی و پزشکی را به کار ببندیم بی‌تردید بیشتر بیماری‌ها از جامعه دور خواهند شد و انسان‌ها از زندگی لذت کافی خواهند برد؛ زیرا پرخوری و زیاده خوری یک عادت است که در طول سالیان سال به‌طور ناخودآگاه کسب‌شده است و امروز، زمان آن است که به این عادت نادرست و فعل ضد ارزش پایان دهیم و زمانی که به این نتیجه برسیم که ما بیش از نیاز خود می‌خوریم و به پذیریم این عمل یک بیماری است و ما هم دچار بیماری چاقی شده‌ایم بیشتر راه را رفته‌ایم یعنی راحت‌تر می‌توانیم به درمان این بیماری رسیدگی کنیم و نکته مهم این است که پرخوری و بیماری چاقی به علت جهل و نادانی و ناآگاهی من از مواد غذایی و عدم شناخت انسان و مکانیسم و عملکرد جسم و روان و دیدگاه و نگرش غلط اتفاق افتاد است و بپذیرم این مسئولیت تنها بر دوش خود من است و اگر درمان نشوم این نفس من است که چاق مانده و درمان‌نشده پس در حیات‌های بعدی هم گرفتار این بیماری و ناراحتی‌های ناشی از آن‌هم مجدداً خواهم بود.

بیشتر انسان‌ها هیچ شناختی از جسم و اعضای بدن خود و کارکرد و عملکرد آن ندارند حتی از صور پنهان خود بی‌خبرند و هیچ اطلاعاتی مبنی بر مفید بودن و مضر بودن چیزهای که دارند مصرف می‌کنند و یا می‌خواهند مصرف کنند ندارند و فقط برحسب عادت و روش‌های غلط، مواد غذایی غیرمفید و غیرطبیعی و مضر را مصرف می‌کنند. حتی خیلی از انسان‌ها راه‌های سالم زیستن و چگونه زیستن را نمی‌دانند و خیلی‌ها بعد از 60- 70 سالگی که انواع و اقسام بیماری‌ها به سراغشان می‌آیند تازه متوجه می‌شوند که گرفتار چه چیزی‌های شده‌اند که متأسفانه کار از کار دیگر گذشته است.

چرا نباید بدانیم مواد غذایی که می‌خوریم از چه چیزی تشکیل‌شده است چرا نباید بدانیم مزایا و معایب چیزهای که مصرف می‌کنیم چیست؟ 99 در صد از کسانی که سیگار می‌کشند نمی‌دانند سیگار از چه موادی تشکیل‌شده و اجزا تشکیل‌دهنده آن چیست و عوارض آن را بر جسم، محیط پیرامون خود و دیگران را نمی‌دانند و زمانی که پی می‌برند و به آگاهی و دانایی می‌رسند و جسم و نفس خود را از اطلاعات سیراب می‌کنند تحت هیچ شرایط حتی در بدترین شرایط به سیگار و الکل و مواد مخدر پناه نمی‌آورند (خود من هم یکی از آن‌ها بودم)

هر چه دانش، تحصیلات، آگاهی و مطالعه کمتر باشد رنج انسان‌ها و درد و عذابشان بیشتر است اصلاً تمام مشکلات بشر در اثر فقر مطالعه است و در عوض خوشبخت‌ترین انسان‌ها افرادی هستند که مطالعه می‌کنند و از دانایی و آگاهی بیشتری برخوردارند و در مورد چاقی و اضافه‌وزن هم کسانی که از دانش و مطالعه کمتری برخوردارند بیشتر می‌خورند و بیشتر بیمار هستند و زودتر از عمر واقعی خود جانشان را از دست می‌دهند و به نسبتی که این جسمی که نزد ما امانت است درد و رنج و بیماری به آن می‌دهیم و به مقدار سال‌های که زودتر از موعد می‌میریم به عالم هستی و کائنات بدهکاریم و این‌ها بازپرداخت بدهی دارد و باید جبران خسارت کنیم.

متأسفانه ایرانیان حجم غذا و میزان دریافتی کالری‌شان افزایش‌یافته حتی روستائیان هم درگیر مسئله و معضل پرخوری شده‌اند علتش هم پایین بودن سطح آگاهی، دانایی، دانش، تحصیلات و کمبود تحقیقات شخصی خود مردم هست و در حال حاضر همه ایرانی‌ها ساعت‌ها سرگرم فیس‌بوک و تلگرام و اینستاگرام هستند و حتی سرگرم درست کردن جوک و مسخره کردن دیگری‌اند و از اتفاقات دورترین نقاط دنیا باخبرند اما افسوس و صد افسوس کوچک‌ترین شناختی از صور آشکار و صور پنهان خود؛ همچنین هیچ شناختی از مواد غذایی، مواد مخدر، الکل، سیگار و ساختار خلقت و آفرینش بشر، چیزهای مفید و مضر برای انسان، قوانین عالم هستی وزندگی ندارند که هیچ! و گاها خود را بی‌خبری محض هم می‌زنند.

تهیه و تنظیم مسافر لیدی جونز مسعود مصطفی

لژیون درمان بیماری چاقی با متد DST جناب سلطانی

 

 

About The Author

Number of Entries : 291

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top