You Are Here: Home » ورزش و تحرک » آشنایی با ورزش های شکمی (Six Pack)

آشنایی با ورزش های شکمی (Six Pack)

کنگره 60 لژیون لیدی جونز

هر انسان دارای گروهی از ماهیچه های شکمی در بخش شکم خود می باشد. زمانی که شما  ورزش نمی کنید و دچار اضافه وزن می شوید، این عضلات از شکل و فرم خود خارج شده  و نیز روی آنها لایه ای از چربی قرار می گیرد که باعث می شود دیگر قابل دیدن و احساس نباشند. هنگامی که شروع به کاهش وزن می کنید، به آرامی چربیها به چرخه سوخت و ساز طبیعی خود بر میگردند و از حجم و اندازه و بزرگی و برجستگی شکم شما کاسته می گردد. اما فقط این برای فرم گرفتن شکم شما کافی نیست. به دلیل اینکه مدتهای مدیدی دچار اضافه وزن و عدم تحرک و نیز کمبود ورزشهای مربوطه برای شکل گیری این ماهیچه های شکمی بوده اید، برای برگشت آنها به حالت عادی و نیز فرم گرفتن آنها و نیز جمع شدن شکم لازم است تا شروع به ورزشهای مربوط به تقویت عضلات شکم بپردازید تا این ماهیچه ها به آرامی قوی شده و شکم و نیز ماهیچه های آن فرم طبیعی به خود بگیرند. با ادامه این ورزش ها در زندگی خود همواره ماهیچه های شکم خود را می توانید خوش فرم و در حالت طبیعی نگاه دارید…

بر روی شکم شما شش گروه از ماهیچه های شکمی قرار دارند که در صورتی که به انجام تمرین های شکمی بپردازید به خود شکل گرفته و با افزایش سطح تمرینات به صورت حرفه ای به شکل 6 تکه کاملا مجزا بر روی شکم قابل مشاهده خواهد بود. ورزش ها و تمرین هایی که باعث رشد و تقویت این عضلات می شود به “Six pack ” معروف هستند. برای 6 تکه شدن ماهیچه های شکمی تمرینات بسیار سخت و نیز مدت داری نیاز است و به راحتی نمی توان به این ماهیچه ها شکل داد و آنها را خوش فرم نمود.

یکی از عمده مشکلات رهجویان در لژیون لیدی جونز با وجود کاهش وزن در پله های مختلف ، برجسته ماندن شکم و پهلوهایشان می باشد. البته این کاملا طبیعی است که چربیها در این نواحی دیرتر از نواحی دیگر همچون صورت، دست ها، پاها و سرشانه ها شروع به کاهش کنند. برای تسهیل در این امر و نیز جمع شدن شکم و پهلوها (خصوصا در افرادی که سالهاست شکم بزرگ و برجسته ای دارند) شخص باید ورزشهای مربوط به ماهیچه های شکمی را به آرامی آغاز کرده و با در نظر گرفتن فرایند زمان نقطه تحمل خود را در آنها بالا برده و به تعداد آنها بیافزاید. این امر باعث تسهیل در فرایند شکل گرفتن به ماهیچه های شکم و پهلو ها شده و نیز باعث می شود که شخص دارای تناسب اندام بهتری گردد. ذکر این نکته ضروری است که هدف از این تمرینات برای رهجویان در لژیون لیدی جونز به هیچ عنوان شش تکه شدن ماهیچه های شکمی نیست چون برای رسیدن به این امر کاملا نیاز به ورزش به صورت حرفه ای و سنگین می باشد. هدف تسهیل در امر رسیدن به تناسب اندام و نیز تقویت عضلات شکم و نیز جمع شدن آن و پهلوها می باشد.

در زیر تعدادی از ورزشهایی که به “Six pack ” معروف می باشند به همراه عکسهای مربوطه معرفی شده اند. عکسها بصورت متحرک می باشند که نوع حرکت را شرح می دهد. در صورتی که نمی توانید آنها به صورت متحرک مشاهده نمایید از گوگل کروم یا فایرفاکس برای نمایش آنها استفاده کنید.

چند نکته در مورد این تمرینات:

– حتما پیش از انجام این تمرینات بدن خود را گرم کنید. از آنجایی که همه این ها ورزشهایی بی هوازی هستند می توانید قبل از انجام آن ها از ورزشهای کششی شروع کنید

– زمان انجام این تمرینات بسته به شرایط شما ممکن است فرق کنید. به عنوان مثال من هر روز صبح پس از انجام تمرینات کششی، اقدام به انجام تعدادی از آنها می کنم اما این بسته به زمان آزاد شما ممکن است تفاوت کند. نکته مهم انجام آنها بصورت مستمر و با برنامه ریزی است. بهتر است در هنگام تمرینات معده شما سبک باشد چرا که در غیر این صورت ممکن است که به معده شما فشار وارد شده و شما را دچار مشکل گرداند

– مهم ترین اصل برای گرفتن نتیجه از این ورزشها، همان چیزی است که در کنگره از آن به عنوان بالابردن نقطه تحمل یاد می گردد یعنی تکرار منظم به همراه در نظر گرفتن پارامتر زمان. در هنگام شروع باید نقطه تحمل خود را پیدا کرده و زیاد از حد به خود فشار نیاورید، سپس سعی کنید تا هفته به هفته به تمرینات خود اضافه کنید. برای دیدن نتایج باید صبر کنید و پس از اتمام سفر خود می توانید شاهد تغییرات بسیار مشهودی در بدن خود باشید. پس به هیچ وجه عجله نداشته باشید و این را در نظر بگیرید که این یک مسابقه نیست. باید از کار خود بیشترین لذت را ببرید، در این صورت خواهید بود که به نتایج دلخواه خود خواهید رسید

– شخصا به این موضوع اعتقاد دارم که برای انجام این تمرینات هرکس بسته به نوع توان و شرایطش می بایست بهترین آنها را و نیز تعداد آنها را مشخص کرده و سعی نماید تا به آرامی شیب آنها را بالا ببرد، به همین جهت در این مقاله برنامه ای برای انجام آنها داده نشده است. بنابراین هرکس بسته به شرایط جسمی خود می تواند تعدادی از آنها را انتخاب کرده و سپس نقطه تحمل خود را در هرکدام از آنها بدست آورد و سپس با داشتن برنامه ای منظم بصورت آرام تلاش کند تا تعداد آنها را افزایش دهد (قابل ذکر است که این تمرین ها تنها تمرین های موجود جهت کار بر روی عضلات شکم نبوده و در آینده نزدیک به تعداد آن ها در مقالات بعدی افزوده خواهد شد. ضمن اینکه برای دستیابی به یک برنامه کامل درباره این ورزش ها، در حال حاضر برنامه توسط اینجانب بصورت آزمایشی به تعدادی از رهجویان در لژیون آقایان داده شده است که نتایج آن در ماه های آینده بر روی سایت و برای استفاده سایر اعضا منتشر خواهد شد)

– این ورزش ها در صورتی برای کاهش سایز دور شکم فایده خواهد داشت که شما علاوه بر این ورزش ها که به نوعی ورزش های قدرتی محسوب می گردند، حتما حداقل 3 جلسه در هفته ورزش هوازی نیز در برنامه ورزشی خود داشته باشید، در غیر این صورت نه این ورزش ها نه تنها باعث کاهش اندازه شکم شما نخواهد شد بلکه باعث می گردد که چربی های فعلی دور شکم شما، سفت تر گردد.

– آخرین کلام اینکه شاید بتوانید با رعایت مسایل تغذیه ای وزن خود را کاهش دهید اما رسیدن به تناسب اندام جز با انجام ورزش امکان پذیر نیست. در ضمن تنها راه نیز برای حفظ  و تثبیت وزن بدن علاوه بر تربیت نفس ، تغییر دیدگاه و رعایت اصول تغذیه ای، فقط و فقط اضافه شدن ورزش به زندگی شما می باشد. ورزش نیز خود دارای مثلثی است که از سه ضلع ورزشهای کششی، ورزشهای هوازی و ورزشهای بی هوازی  تشکیل شده است. تنها کسی به تناسب و زیبایی اندام خواهد رسید که بتواند هر سه ضلع را به یک اندازه رشد دهد و در آنها پیشرفت داشته باشد. 

                              
                              
                              
                              
                              

About The Author

Number of Entries : 47

Comments (6)

© 2012 Powered By jones.ir

Scroll to top